Azt gondolhatjuk, hogy ugyan kinek van szüksége online marketingre? Meg minek is az Ügyfélkommunikációról beszélgetni? Nos a válaszokra sem kellett sokat várni!
CustomerLand – Andrási Kati
Andrási Katit a PinceMozik alkalmával ismertük meg, majd egyre több közös kapcsolódási pontunk volt egymáshoz. Beszélgetéseink alkalmával szóba került bizony az is, hogy mivel foglalkozik, hogy mennyire elkötelezett szerelmese szakterületének. Mi is az? Bizony az Ügyfélkezelés, Ügyfélkommunikáció és az Online marketing.
Visszautasíthatatlan ajánlatot kaptunk tőle, amikor azt javasolta, hogy beszélgessünk erről. Szóval, nem mondhattunk nemet!
Kinek, mikor és mit
Mindeninek – közérthetően!
Hiszen mindannyian, így vagy úgy jelen vagyunk az online térbe, kapcsolataink “kezelése” is ott történik javarészt.
Két alkalommal teszünk közös sétát ebben az izgalmas világban. Május 15-én (erről írok most) alapoztunk, majd 06.05-én 17:30- tól, az alapfogalmakon túli gakorlatias hegymászásba kezdünk (micsoda képzavar).
Hirdetések, kattintások, irányelvek, értékesítés, célközönség PPC, CRM, GDPR, MI, google, Facebook, képek, betűk, vizualitás…
Séta egy ismeretlen, de mégis ismerős terepre
Rövid hangolódás után bele is kezdett Kati. Alapoztunk – értékesítés. Elsőre ijesztően hangzik, de az előadást hallgatva egyre inkább belemelegedtünk mi is. Az értékesítés nem könnyű szakma, de az alapfogalmak tisztázásával közelebb kerültünk ahhoz, hogy megtaláljuk a saját stratégiánkat. Hiszen másképp jelenik meg egy egyéni vállalkozó, KKV, civil szervezet az online térben. Útmutatást kaptunk a célközönség meghatározásához. Beszéltünk “lead”-ről, BtoB és BtoC értékesítésről.
Számomra ez után kezdődött az igazán izgalmas rész. A célközönség meghatározása. Ki is lehet az a “buyer persona” és miért fontos. Az eltelt időben sokat foglalkoztunk vele a DiDi berkein belül is, ennek eredményéről hamarosan ti is tudomást szereztek majd :D. Sőt, olyan érdekes infókat is kaptunk tartalomfogyasztási szokásokról – ami még engem, aki függő meglepett – például, hogy tízből nyolc(!) ember mobilon fogyaszt tartalmat, legyen az hír, közösségi média, vásárlás, szolgáltatáskeresés bármi.
Tovább haladva eljutottunk a MI használatához, persze előbb időutaztunk kicsit.
Beszéltünk a hirdetési platformokról is Google felületein és a Facebook adta lehetőségekről.
Tovább is van mondjam még
Jó hír, hogy éppen csak karcoltuk a felületet. Június 5-én azért is találkozunk, hogy jobban elmélyedjünk ebben és igazán gyakorlatias tanácsokkal és ötletekkel térjünk haza. Így elkezdve kialakítani a stratégiánkat. Legyünk kisvállalkozók, egyéniben utazók, kis vagy nagyobbacska civil szervezetet vezetők.
A program a KözösÉrtékeink projekt keretén belül valósult meg.